Elezione del Comitato Direttivo ICF Svizzera (ICFS) 2020

E' il momento di eleggere il vostro Consiglio - Il Consiglio dell'ICFS è un team di volontari eletti da.....voi!

Date un'occhiata al profilo di ogni candidato qui sotto per scoprire la loro motivazione e l'energia che desiderano portare all'ICF Svizzera. Il vostro voto è importante per noi.

• Tecnologia di voto anonimo

• eVote 2019 aperto fino al 29 novembre (ore 12.00)

Visione ICF : Rappresentare la massima qualità nel Coaching professionale.

Funziona grazie ai volontari che credono nel potere del Coaching.
ICF è un’associazione professionale e non un club. Rappresentiamo un insieme di conoscenze, competenze e standard specifici del nostro mestiere. Manteniamo l’integrità della nostra professione, ne sosteniamo la crescita adottando standard, prassi, certificati e accreditamenti formativi; le nostre rigorose ricerche e la nostra promozione proattiva servono ad aumentare la comprensione e la visibilità del Coaching. Creando numerose attività creative per i soci facilitiamo l’apprendimento, l’ispirazione, la connessione in rete e lo sviluppo dell’attività. Promuoviamo la comprensione della professione e sia la visibilità sia la credibilità dei nostri membri qualificati e accreditati. Costruiamo fiducia nei nostri clienti aderendo a standard etici, sostenendo il processo di certificazione e attenendoci alle promesse che facciamo nei nostri contratti. Il vostro successo e quello di ICF sono interconnessi : questa alleanza favorirà sempre più la professione nel mondo e anche qui in Svizzera.

ICF è plasmato da voi!

Essere membro del Comitato Direttivo ICFS è un onore per me. Ho iniziato il mio impegno di volontariato per ICF nel 2014 come Co-Chapter Leader per la Svizzera Romanda. Sono diventata Chapter Leader e successivaente parte del Board come membro nel 2016. Ora, dopo due anni come Presidente, posso dire che co-creare con la mia comunità di Coaching è un'esperienza meravigliosa. Mi piace la collaborazione con altri volontari impegnati e appassionati e mi considero fortunata a sostenere la missione di ICF.
E' tempo di eleggere il tuo Comitato Direttivo

Secondo lo statuto di ICF Svizzera, il Comitato Direttivo è composto da un minimo di 3 e un massimo di 7 membri, eletti per un mandato di due anni, che può essere rinnovato una volta.
Nel 2020, i seguenti membri del Comitato Direttivo inizieranno il loro secondo anno di mandato: Saba Imru, Debbie Brupbacher e Nina Giustiniani. Saba purtroppo non sarà  più con noi e il mio mandato biennale di presidente si concluderà. Sono molto felice che Elias Gharbi si presenti come candidato alla presidenza. Christine Billy e Karin Meerhoff concluderanno il loro mandato biennale alla fine del 2019.. Il Comitato  e io ringraziamo di cuore per il contributo dato e il lavoro svolto

Quindi è giunto il momento di eleggere fino a 3 membri del Comitato e il nuovo presidente per il periodo 2020/2021!

È stato un piacere servirvi. Auguro a tutti voi splendide festività.

Esther Goette

More details about Annual Event & AGM

Candidates for the 2020 - 2021 mandate

Elias Gharbi, PCC

Cover letter for the position of President

Linkedin profile of Elias Gharbi

Video presentation

Founder of Bebold Coaching, Elias is a Leadership Executive Coach with primary focus in the emotional, social and cognitive intelligence competencies related to leadership effectiveness. Most of Elias coaching clients are CEOs, senior executives and rising leaders. He’s regularly invited to coach on leadership & organisational behaviour programs at IMD Switzerland.

For 25 years, Elias has had an entrepreneurial and a corporate career and held several Business & Management positions with FMCG multinational companies (Nestlé, Danone, Givaudan), which led him to work and live in Europe, Africa, Middle East and South-East Asia. He acquired a solid experience in marketing leading brands and driving diverse multicultural teams & strategic projects.

Elias brings entrepreneurship, care and relational skills to all his assignments.

Relaxation and joy come through family, friends, music, books, cuisine, cycling, scuba diving, hiking, skiing, travel and adventure - adding richness to his life and experience of the world.

Candidates for Board

Gillian Walter, PCC

Cover letter for the position of Board Member

Linkedin profile of Gillian Walter

Experienced Leadership, Life & Transition Coach & Coach-Supervisor

Owner of Inside-Out Coaching, a passionate supervisor, a curious writer, a BEd (Hons) teacher and fine artist.

I have a passion for people from all walks of life, a scarily accurate intuition, a talent for finding inner sparks and unlocking hidden potential.

I work with empathy, compassion and humour, but know exactly when to challenge and motivate beyond stumbling blocks to success.

Born and raised in England, I now live in Switzerland with my family and love being part of two homes and cultures.

In addition to English, am fluent in both Swiss- and High German.

I offer the safe, reflective space for you to become the best version of yourself you can possible be and that’s always better than you can originally imagine.

Ingrid Salamon, PCC

Cover letter for the position of Board member

Linkedin profile of Ingrid Salamon

Video presentation

People driven senior executive coach, lecturer and entrepreneur with over 25 years of international senior management and over 20 years of coaching career with leading global companies in FMCG, hospitality, automotive, banking, telecommunications, organic farming, and logistics industries as well as consulting firms and advertising agencies.

Proven ability to drive change and innovation, increase corporate and brand value, and refocus businesses on profitability and consumers; recognized for leadership ability and maximizing value of entire organizations, unleashing creativity, and developing people to higher levels of competency.  German national, fluent in German, English & French, as well as basic Russian & Chinese/Mandarin.

Afsheen Ismail-Wey

Afsheen Ismail-Wey, ACC

Cover letter for the position of Board Member

Linkedin profile of Afsheen Ismail-Wey

Video presentation

Afsheen believes that everyone has the resources within themselves to reach their highest potential. Her mission is to tap into these resources through coaching by developing authentic leaders who drive sustainable and superior performance in their organizations.

Afsheen runs a successful leadership coaching company focusing on Leadership Authenticity. Prior to founding her business she worked with multinationals such as Abbott Laboratories and Mondelez International (formerly Kraft Foods) in the Talent and Organization Development function.

Afsheen has lived and worked in Switzerland, Austria, USA, UAE, Pakistan and Srilanka. She is a passionate advocate of Gender Equality.

ICFS Eventi

11 dic 2019 | 18:00

End year coach networking in Basel: December 11th, 6pm,...

ICF Chapter Basel, Campari Bar...