27. Mai 2015 - Supervision

Supervision in Coaching

Supervisors & Speakers: See PDF-Flyer for biographies

Content

Coaching Supervision contributes significantly to the professionalization of coaching and mentoring. It is a key element in the professional development of coaches/mentors and contributes to high standards of practice in the interest of clients.

ICF defines Coaching Supervision as follows: «Coaching Supervision is the interaction that occurs when a coach periodically brings his or her coaching work experiences to a coaching supervisor in order to engage in reflective dialogue and collaborative learning for the development and benefit of the coach and his or her clients».

ICF Switzerland together with EMCC Switzerland is launching a Coaching Supervision workshop with the following goals and objectives to:

• create awareness of the importance of supervision for coaches;
  • introduce different supervision approaches;
  • enable a dialogue on coaching supervision among experts and practitioners;
  • allow coaches to experience coaching supervision techniques using their own cases.

Prerequisite: Every participant brings a personal case for supervision & signs a confidentiality agreement.

The Event is held in English and German.

See more information about the time table and a short biography of the supervisors on our PDF-Flyer.

Inhalt

Supervision trägt signifikant zur Professionalisierung von Coaching und Mentoring bei und ist ein Schlüsselelement in der Entwicklung von Coaches und Mentoren. Supervision garantiert hohe Qualitätsstandards und ist im Interesse des Klienten.

ICF definiert Supervision wie folgt: «Coaching Supervision ist die Interaktion, die stattfindet, wenn ein Coach periodisch über ihre oder seine Erfahrungen mit einem Supervisor reflektiert. In diesem Prozess entstehen Erkenntnisse, die zur Weiterentwicklung des Coachs beitragen und somit auch mehr Nutzen für seine Klienten generieren.»
ICF Schweiz und EMCC Schweiz bietet den Tag der Coaching Supervision mit den folgenden Zielen an:

• Bewusstsein für die Rolle der Supervision in der Weiterentwicklung von Coaches/Mentoren zu stärken;
  • Verschiedener Ansätze/Modelle der Supervision vorzustellen;
  • Dialog zwischen Supervisionsexperten und professionellen Coaches/Mentoren zu ermöglichen;
  • Möglichkeit für Coaches/Mentoren anzubieten, Supervision anhand von eigenen Fällen zu erleben.

Voraussetzung: Jede/r bringt einen persönlichen Fall für Supervision mit und unterzeichnet eine Vertraulichkeitsvereinbarung.

Die Veranstaltung findet auf Englisch und auf Deutsch statt.

Detailierte Informationen zum Ablauf und eine Kurzbiography der Supervisoren finden Sie im PDF-Flyer. Bitte registrieren Sie sich rechtzeitig, die Platzzahl ist beschränkt.

Supervision

Wednesday  27 of May 2015  -  Mittwoch  27. Mai 2015